I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, August 22, 2009

jangan ikut nafsu taw...

assalamualaikum w.b.t....

hari ni hari pertama kite berpuase...so..kite kene la niat, niat itu kan penting.. kalau puasa, kite kene sahur, kalau puase, kite kene jugak bukak puase..kan2..


eh ape die niat sahur eh? luper la..eh, niat bukak puase pulak mcm mane ye? alamak.. dah xingat..almaklumla..kite ni manusia, mudah terlupa..


xpe2..jgn risau, jangan gundah, jangan gelana,..kami ahli2 ruhis sedia membantu..


********************************************

Lafaz niat untuk sebulan puasa

niatsebulanpuasa

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala



Lafaz niat puasa (harian)

niatharianpuasa

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Alalh Ta’ala



Doa berbuka puasa

doaberbuka

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.



Doa Selepas Berbuka Puasa

doasesudahberbuka

Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.

*********************************************


ya kawan2..ambil la kesempatan untuk perbanyakkan amal ibadat..manfaatkan bulan ramadhan yg datang hanya setahun sekali..mungkin ini ramadhan yg terakhir bg kita, mungkin juga tidak, ingat, kita manusia, hanya mampu merancang Allah yg menentukan, selagi ada hayat di badan, maanfaatkanlah ia, selagi badan masih sihat, cerdas dan cergas, gunakanlah ia ke arah kebaikan..

hehe..malam ni semayang terawikh tau..jangan malas2..bukak puase t jgn lupe kite yg kat umah ni. ececey..jgn membazir!!!jangan ikutkan nafsu. nafsu jer sume tu nak makan yg sodap2..ish2..saye cabar, arini jgn belanje lebey 10 hengget.hohohoho..ayam percik, ayam guling, ayam goreng, ayam kfc, sume nak ye..kuih lagi, ish2..murtabak pulak..aih...cukuppppp..

1 comment:

ntahlantahla said...

haaa.. smlm cam da lupe niat.. sebbaik ade..


p/s.. niat satu bulan.. telupe NUN kat depan jd waitu je.. huhuhu..